۱۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

تفاوت دو گروه در جامعه



در جامعه که نگاه می کنی مردم از سر صبح تا پاسی از شب به فعالیت و کار مشغول اند، همه دنبال رزق و روزی و گذران عمر هستند، 



اما آنچه بین مردم متفاوت است و آنها را از هم جدا می کند، انگیزه و هدف آنها از این دویدن هاست، نظام خلقت طوری طراحی شده که آنهایی که هدف شان از زندگی و کسب روزی؛ جلب رضایت خداوند و طی مدارج کمال است، از زندگی لذت برده و همواره در آرامش به سر می برند ولی آنهایی که همه همت و تلاششان به دست آوردن امکانات مادی،آنهم بدون انگیزه های آخرتی است، علاوه بر اینکه در قیامت هیچ بهره ای از نعمات الهی ندارند، همان زندگی دنیوی شان نیز تامین نشده و آنها را به آرامش و سکون نخواهد رساند،

در همین رابطه ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (علیه السلام ) می ﻓﺮمایند: ﺩﻭﺭﺗﺮﻳﻦ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻯ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﻛﻪ همتی ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺷﻜﻢ ﻭ ﻓﺮﺝ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.(1)

ﻭ یا در حدیث دیگری فرمودند : ﻫﺮ که روز را به پایان ﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ همتش رسیدن به ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﺪﺍﻳﺘﻌﺎﻟﻰ او را دچار ﻓﻘﺮ نموده ﻭ ﻛﺎﺭﺵ ﺭﺍ ﭘﺮﻳﺸﺎﻥ ﺳﺎﺯﺩ، ﻭ ﺑﺠﺰ ﺑﺪﺍﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯﻯ ﺍﻭ ﻛﺮﺩﻩ ﻧﺮﺳﺪ، ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ روز را به پایان رساند ﻭ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ توجه اش ﺁﺧﺮﺕ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺗﻮﺍﻧﮕﺮﻯ ﻭ ﺑﻰ ﻧﻴﺎﺯﻯ را ﺩﺭ ﺩﻟﺶ وارد کرده ﻭ اموراتش را اصلاح ﻛﻨﺪ.(2)

همه آیات و روایات اسلامی به این مهم اشاره دارد که زندگی محلی برای صرف خوردن و خوابیدن نیست، بلکه وسیله ای و معبری است برای رسیدن به ارزشهای اسلامی و انسانی.

_____________________

1- اﺻﻮﻝ ﻛﺎﻓﻰ ﺟﻠﺪ 4 ﺻﻔﺤﻪ 8

ﻣُﺤَﻤﱠﺪِ ﺑْﻦِ ﻣُﺴْﻠِﻢٍ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻰ ﻋَﺒْﺪِ ﺍﻟﻠﱠﻪِ علیه السلام: ﻗَﺎﻝَ ﺃَﺑْﻌَﺪُ ﻣَﺎ ﻳَﻜُﻮﻥُ ﺍﻟْﻌَﺒْﺪُ ﻣِﻦَ ﺍﻟﻠﱠﻪِ ﻋَﺰﱠﻭَﺟَﻞﱠ ﺇِﺫَﺍ ﻟَﻢْ ﻳُﻬِﻤﱠﻪُ ﺇِﻟﱠﺎ ﺑَﻄْﻨُﻪُ ﻭَ ﻓَﺮْﺟُﻪ

2- همان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

چهار خصلت مومنین


رُوِیَ عَن عَلِیِّ اَمیرِالمُومِنین عَلَیهِ السَّلامُ قالَ:

اَفضَلُ المُؤمِنینَ ایماناً مَن کانَ للهِ اَخذُهُ وَ عَطاهُ وَ سَخَطُهُ وَ رِضَاهُ


حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام فرمودند: 

بهترین مؤمنان کسی است که

گرفتنش

بخشش

غضبش

خشنودی اش 

برای خداوند باشد.

 ______________________________

غررالحکم و دررالکلم، صفحه90 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

یا علی مثل تو مثل سوره توحید است


ﻗﺎﻝ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ‏( ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ‏):

ﯾﺎ ﻋَﻠُّﯽ ! ﻣَﺜَﻠُﮏَ ﻓِﯽ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐَﻤﺜﻞ ﺳُﻮﺭﺓ ِ ‏« ﻗُﻞ ﻫُﻮَ ﺍﻟﻠﻪُ ﺍَﺣَﺪ ٌ ‏» . ﻓَﻤَﻦ ﻗَﺮﺃﻫﺎ ﻣﺮَّﺓً ، ﻓﮑﺄﻧَّﻤﺎ ﻗَﺮَﺃ ﺛُﻠﺚَ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥ ، ﻭ َﻣَﻦ ﻗَﺮﺃﻫﺎ ﻣَﺮَّﺗﯿﻦ ، ﻓﮑﺄﻧَّﻤﺎ ﻗَﺮَﺃ ﺛُﻠﺜﯽ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥ ، ﻭَ ﻣَﻦ ﻗَﺮﺃﻫﺎ ﺛَﻼﺙَ ﻣَﺮّﺍﺕٍ ﻓَﮑَﺄﻧَّﻤﺎ ﻗَﺮﺃ ﺍﻟﻘُﺮﺁﻥ ﮐُﻠَّﻪ . ﻭ ﮐَﺬﻟِﮏ ﺃﻧﺖَ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ! ﻓَﻤَﻦ ﺍَﺣَﺒﮏَ ﺑِﻘَﻠﺒﻪ ، ﻓَﻘَﺪ ﺍَﺩﺭَﮎَ ﺛُﻠﺚَ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ، ﻭَ ﻣَﻦ ﺍَﺣَﺒﮏَ ﺑِﻘَﻠﺒﻪ ﻭَ ﻟِﺴﺎﻧِﻪ ﻓَﻘَﺪ ﺍَﺩﺭَﮎَ ﺛُﻠﺜﯽ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ، ﻭَ ﻣَﻦ ﺍَﺣَﺒﮏَ ﺑِﻘَﻠﺒﻪ ﻭَ ﻟِﺴﺎﻧِﻪ ﻭ ﯾَﺪﻩ ﻓَﻘَﺪ ﺍَﺩﺭَﮎَ ﺍﻻﯾﻤﺎﻥ ﮐُﻠَّﻪُ.

ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺳﻮﻝ ‏( ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ‏) ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:‏ ﻋﻠﯽ ﺟﺎﻥ! ﻣَﺜَﻞِ ﺗﻮ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺜﻞ ﺳﻮﺭﻩ "ﻗﻞ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺣﺪ" ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﮐﺲ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ، ﻣﺜﻞ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺳﻮﻡ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮ ﮐﺲ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﺭﺍ ﺗﻼﻭﺕ ﮐﻨﺪ، ﻣﺜﻞ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﻭ ﺳﻮﻡ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻫﺮ ﮐﺲ ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ، ﻣﺜﻞ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ 

ﻭ ﺗﻮ ﻫﻢ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ! ﺍﯾﻦ ﻃﻮﺭ ﻫﺴﺘﯽ، ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﻗﻠﺒﺶ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻗﻠﺒﺎً ﻣﺤﺐ ﺗﻮﺳﺖ، ﺍﯾﻦ ﺷﺨﺺ ﯾﮏ ﺳﻮﻡ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﺑﺎ ﻗﻠﺒﺶ ﻭ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻧﺶ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﺤﺒﺖ ﻭﺭﺯﺩ، ﺩﻭ ﺳﻮﻡ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺑﺎ ﻗﻠﺒﺶ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺩﻓﺎﻉ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻋﻀﺎ ﻭ ﺟﻮﺍﺭﺡ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﺪ، ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺍﺳﺖ».


یا علی ذاتت ثبوت قل هو الله احد


نام تو نقش نگین امر الله الصمـد


لم یلد از مادر گیتی و لم یولد چو تو


لم یکن بعد از نبی مثلت له کفوا احد   

_________________________________________________

ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ﺝ 39 ، ﺹ 270 ﻭ ﺝ 27 ، ﺹ 94 ، ﺡ 54

ﺗﺄﻭﯾﻞ ﺍﻵﯾﺎﺕ ﺝ 2 ، ﺹ 860

ﻣﺤﺎﺳﻦ ﺹ 153 ، ﺝ 77

ﮐﺸﻒ ﺍﻟﯿﻘﯿﻦ ﺹ 297 ، ﻣﺒﺤﺚ 15

ﯾﻨﺎﺑﯿﻊ ﺍﻟﻤﻮﺩﺓ ﺝ 1 ،ﺹ 376

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

آنجا که تو نیستی کجا خواهد بود!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

ملاک شرکت در مجالس



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

حرص


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

شیطان با کلاه رنگارنگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

درجات عجب



ﻋَﻠِﻲﱢ ﺑْﻦِ ﺳُﻮَﻳْﺪٍ ﻋَﻦْ ﺃَﺑِﻲ ﺍﻟْﺤَﺴَﻦِ علیه السلام ﻗَﺎﻝَ ﺳَﺄَﻟْﺘُﻪُ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻌُﺠْﺐِ ﺍﻟﱠﺬِﻯ ﻳُﻔْﺴِﺪُ ﺍﻟْﻌَﻤَﻞَ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﺍﻟْﻌُﺠْﺐُ ﺩَﺭَﺟَﺎﺕٌ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺃَﻥْ ﻳُﺰَﻳﱠﻦَ ﻟِﻠْﻌَﺒْﺪِ ﺳُﻮﺀُ ﻋَﻤَﻠِﻪِ ﻓَﻴَﺮَﺍﻩُ ﺣَﺴَﻨﺎً ﻓَﻴُﻌْﺠِﺒَﻪُ ﻭَ ﻳَﺤْﺴَﺐَ ﺃَﻧﱠﻪُ ﻳُﺤْﺴِﻦُ ﺻُﻨْﻌﺎً ﻭَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺃَﻥْ ﻳُﺆْﻣِﻦَ ﺍﻟْﻌَﺒْﺪُ ﺑِﺮَﺑﱢﻪِ ﻓَﻴَﻤُﻦﱠ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟﻠﱠﻪِ ﻋَﺰﱠﻭَ ﺟَﻞﱠﻭَ ﻟِﻠﱠﻪِ ﻋَﻠَﻴْﻪِ ﻓِﻴﻪِ ﺍﻟْﻤَﻦﱡ.


ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺳﻮﻳﺪ ﮔﻮﻳﺪ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻰ ﺍﻟﺤﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻴﻨﻰ ﻭ عجبی ﻛﻪ ﻋﻤﻞ ﺭﺍ ﻓﺎﺳﺪ می ﻛﻨﺪ ﭘﺮﺳﻴﺪﻡ، ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﻮﺩ ﺑﻴﻨﻰ ﭼﻨﺪ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﺍﺭﺩ:

ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭﺟﺎﺕ ﺍﻳﻨﺴﺘﻜﻪ ﻛﺮﺩﺍﺭ ﺯﺷﺖ ﺑﻨﺪﻩ ﺑﻨﻈﺮﺵ ﺟﻠﻮﻩ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺁﻧﺮﺍ ﺧﻮﺏ ﭘﻨﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺧﻮﺷﺶ ﺁﻳﺪ ﻭ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺑﻰ ﻣﻴﻜﻨﺪ،

 ﻭ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺩﺭﺟﺎﺗﺶ ﺍﻳﻨﺴﺘﻜﻪ: ﺑﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍﻯ ﻋﺰﻭﺟﻞ منت ﮔﺬﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻴﻜﻪ ﺧﺪﺍ بر ﺍﻭ ﻣﻨﺖ دارد (ﻛﻪ به ایمانش او را ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ).


ﺍﺻﻮﻝ ﻛﺎﻓﻰ ﺝ 3 ﺹ 427

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

چه خانه ای را خدا، دوست وچه خانه ای را دشمن می دارد؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

سنجش اخلاص

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

مجادله ممنوع


نکته مهم و اساسی در ارتباط با دیگران و انتقال و تبادل مباحث اعتقادی، داشتن زبان لین، شیرین و دلسوزانه است،

در مباحثات و مجادلات، رفق و مدارا در بیان و برخورد را سرلوحه خویش قرار دهیم و به قول معروف مطلب را بی جهت کش ندهیم، و اگر مشاهده میشود که طرف مقابل از پذیرش حق سر باز می زند  اصرار بر پذیرش آن نکنیم، 

ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ (علیه السلام ) در این زمینه می ﻓﺮمایند : ﺑﺎ ﺷﺨﺺ ﺣﻠﻴﻢ ﻭ ﺳﻔﻴﻪ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﻣﻜﻦ، ﺯﻳﺮﺍ ﺣﻠﻴﻢ ﺩﺷﻤﻨﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺳﻔﻴﻪ ﺁﺯﺍﺭﺕ ﺭﺳﺎﻧﺪ.(1)

__________________


1- اصول کافی ج3، ص 410

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

سه خصلت نیکو

ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟﻨﱠﺒِﻲﱡ(صلی الله علیه و آله):


ﺛَﻠَﺎﺙٌ ﻣَﻦْ ﻟَﻘِﻲَ ﺍﻟﻠﱠﻪَ ﻋَﺰﱠ ﻭَ ﺟَﻞﱠ ﺑِﻬِﻦﱠ ﺩَﺧَﻞَ ﺍﻟْﺠَﻨﱠﺔَ ﻣِﻦْ ﺃَﻱﱢ ﺑَﺎﺏٍ ﺷَﺎﺀَ:

ﻣَﻦْ ﺣَﺴُﻦَ ﺧُﻠُﻘُﻪُ 

ﻭَ ﺧَﺸِﻲَ ﺍﻟﻠﱠﻪَ ﻓِﻲ ﺍﻟْﻤَﻐِﻴﺐِ ﻭَ ﺍﻟْﻤَﺤْﻀَﺮِ 

ﻭَ ﺗَﺮَﻙَ ﺍﻟْﻤِﺮَﺍﺀَ ﻭَ ﺇِﻥْ ﻛَﺎﻥَ ﻣُﺤِﻘّﺎً

اﺻﻮﻝ ﻛﺎﻓﻰ ﺝ 3 ﺹ 409 


ﭘﻴﻐﻤﺒﺮ (ﺹ ) ﻓﺮﻣﻮﺩ:


ﺳﻪ ﺧﺼﻠﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺧﺪﺍﻯ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻠﺎﻗﺎﺕ ﻛﻨﺪ (ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺳﻪ ﺧﺼﻠﺖ ﺑﻤﻴﺮﺩ) ﺍﺯ ﻫﺮ ﺩﺭﻳﻜﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺧﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﺷﻮﺩ:

ﻛﺴﻴﻜﻪ ﺧﻠﻘﺶ ﻧﻴﻜﻮ ﺑﺎﺷﺪ

ﻭ ﺩﺭ ﻏﻴﺒﺖ ﻭ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﺘﺮﺳﺪ 

ﻭ ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﻧﻜﻨﺪ ﺍﮔﺮﭼﻪ ﺣﻖ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

این افراد در قیامت سخت ترین عذاب را می کشند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

مراتب نماز



🔳 بعضى نماز را با خشوع مى‏ خوانند: «الَّذینَ هُمْ فی‏ صَلاتِهِمْ خاشِعُون‏» (مؤمنون،2) خشوع، ادب جسمى و روحى است.


رسول اکرم‏ صلى الله علیه وآله دیدند که شخصى در حال نماز با ریش خود بازى مى‏ کند، فرمودند: اگر او روح خشوع داشت، هرگز این کار را نمى‏ کرد. (تفسیر صافى)


🔳 بعضى افراد نسبت به نماز مراقب اند: «وَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ یُحافِظُون‏» (انعام، 92)


🔳 بعضى کار را به خاطر نماز رها مى ‏کنند: «رِجالٌ لا تُلْهیهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَیْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ إِقامِ الصَّلاةِ» (نور،37) نه تجارت دائمى و نه بیع موقّت، مانع آنها از ذکر خدا نیست.


🔳 بعضى با نشاط به سوى نماز حرکت مى ‏کنند: «فَاسْعَوْا إِلى‏ ذِکْرِ اللَّهِ» (جمعه، 9)


🔳 بعضى بهترین لباس را براى نماز مى‏ پوشند: «خُذُوا زینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ» (اعراف، 31)


🔳 بعضى عشق ثابتى نسبت به نماز دارند: «الَّذینَ هُمْ عَلى‏ صَلاتِهِمْ دائِمُون‏» (معارج، 23)


🔸امام باقر علیه السلام فرمود: مراد، دوام بر نمازهاى مستحبّى است. چنان که مراد از «عَلى‏ صَلاتِهِمْ یُحافِظُون» (انعام، 92) حفاظت بر نمازهاى واجب است که با شرائط انجام گیرد.


🔳 بعضى براى نماز سحرخیزى دارند: «فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ» (اسراء، 79)


این آیه، خطاب به پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله است که: پاسى از شب را از خواب برخیز و قرآن بخوان. مفسّران اسلامى این تعبیر را اشاره به نماز شب دانسته ‏اند.


🔳 بعضى شب را با نماز، صبح مى‏ کنند: «وَ الَّذینَ یَبیتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّداً وَ قِیاما» (فرقان، 64)


🔳 و بعضى سجده ‏اى همراه با اشک دارند: «سُجَّداً وَ بُکِیًّا» (مریم، 58)

____________________


📚 کتاب 114 نکته دربارۀ نماز، محسن قرائتی


_______

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی

ملعون است کسی که به دنبال ریاست باشد ( عکس نوشته )


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ناصر علیخانی